kinarA

ارتباط با ما

تهران، خیابان شیراز جنوبی، نبش کوچه یاس، پلاک 23 ، طبقه 3

88057080 - 021

aranik@aranik.net

فایل PFX چیست و چه کاربردی دارد؟

فایل PFX از ادغام دو فایل Certificate  (با پسوند crt. یا cert.) و Private key (با پسوند key.) ایجاد میشود و جهت نصب SSL در سیستم عامل windows کاربرد دارد. سهولت در نصب این فایل یکی از دلایل محبوبیت آن میباشد. البته در صورتیکه فایل csr در محل دیگری غیر از ویندوزی که قصد نصب SSL بر روی آن را داریم، ایجاد شده باشد حتما میبایست از این فایل استفاده کنیم.

اما معمولا هنگام خرید فایل SSL، فایل های Certificate و Chain Certificate در اختیارمان قرار میگیردو سوال اینجاست چطور میتوان از طریق فایل های مذکور به فایل PFX برسیم؟

** توجه مهم: همانطور که ذکر شد برای ایجاد این فایل حتما میبایست فایل های Certificate و Private key را در اختیار داشته باشیم.

برای ایجاد فایل “PFX” ابتدا وارد سایت www.sslshopper.com شوید.

روی گزینه “ssl converter” مطابق تصویر زیر کلیک کنید.

در بخش “Type of Current Certificate” گزینه “Standars PEM” و در بخش “Type To Convert To” گزینه “PFX/PKCS#12” را انتخاب کنید.

سپس در قسمت “Certificate File to Convert” فایل Certificate (معمولا فایلی با پسوند cert یا crt) و در قسمت “Private Key File” فایل Private key (معمولا فایلی با پسوند key.) و در قسمت “Chain Certificate File (optional)” فایل ca bundle را بارگذاری کنید.

بخش آخر PFX Password است در این بخش میتوانید یک پسورد اختیاری وارد کنید که البته این پسورد را بعدا هنگام نصب فایل PFX نیاز خواهید داشت.

در نهایت برای ایجاد فایل pfx روی convert certificate کلیک کنید و فایل شما ایجاد و دانلود میشود که همان pfx است.

در نهایت برای ایجاد فایل pfx روی convert certificate کلیک کنید و فایل شما ایجاد و دانلود میشود که همان pfx است.

Share this Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *